Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 4, 2008

Google Chrome


Google Chrome

Apabila kita mengatakan dunia siber ataupun internet, kita pasti terdengar Google.com atau Google. Merupakan syarikat gergasi bagi enjin pencarian "search engine @ SE" sepertimana Yahoo ataupun mana2 SE yang lain, Google adalah merupakan SE yang mudah di capai dan amat ringkas dari segi konsep mahupun "design" nya.

Terkini Google.com telahpun membuat satu lagi kejutan iaitu dengan kelahiran browser baru yang di nama kan "Google Chrome", ianya seperti browser yang lain cuma Google ada membuat kesimpulan penyelidikan dengan Mozilla Firefox, Opera mahupun Internet Explorer. Chrome seolah-olah tidak memberikan langsung kemenangan kepada semua browser lain, ini kerana Chrome adalah generasi browser yang baru. Ianya menggunakan Javascript sebagai coding utama menyebabkan Chrome mengatasi pesaing nya dari segi kelajuan mahupun kestabilan. Bukan sekadar kegunaan namun, User Interface turut memainkan peranan bagi Chrome ini.

Bagi yang masih lagi kurang pasti apakah itu Google Chrome boleh lah melayari ke website google sendiri atau sila klik URL ini : http://www.google.com/chrome

Walaupun Google Chrome masih lagi di peringkat beta (ujian Beta) tapi prestasi nya melangkaui batas dengan mana2 browser yang wujud pada ketika ini. Untuk itu anda patut mengkaji dan patut mendownload nya. Cuba lah Chrome harini. 

p.s : saya pon dah download dah menggunakan nya.

6 comments:

Unknown said...

sungguh kah?

nnt kuntum test try...menariks nih!

yaya|azura said...

yayake mo juweeeee....... ahhhh.. bape byklah browser yayake install di kompiter riba yayake?? .. wahhh.. riba yayake ada kompiter tuhh.. hebakk..

nak pi pasar buluh beli murtabak.. huwaaaa.. winduuu..

floweristachantress said...

zassss skrg juwe k.gee nak mendownloadkannyer tima kacih cincan :D

Unknown said...

yaaaayyy hooyeeee cincan menyukainyeee

Dory said...

nak try gak la..

Unknown said...

download jew