Wednesday, September 10, 2008

Yang ini baru best hambik gambor

H3DII-50
Kata orang kampung "biar gambar bercakap" skang ni biar gambar ni betul2 bercakap wahahahahaaa. Hasselblad tidak asing lagi bagi jurufoto yang mengenali jenama ni, aku sendiri respek dari dlu lagi dengan jenama Hasselblad ni, kamera filem yang merupakan pesaing otai2 dulu seperti Mamiya, Rollei dan lain2 lagi.

Hasselblad telahpun mengeluarkan kamera DSLR yang baru iaitu Hasselblad H3DII-50, memang tak cukup dengan kualiti lensa mahupun operasi yang di kendali kan oleh syarikat Kodak, Hasselblad H3DII-50 mampu menjana megapixel nya sehingga 50 megapixel!! apa!! 50 megapixel!! aarrgghh *pengsan. Apakah kita mampu membeli nye juwe? ermmm rasenye mungkin tidak wahahahaha kerana ianya bulih mencapai USD$37,000 pada Oktober 2008. Uiiihh camne nak cekau dowitan ini? Ermm pakai DSLR biasa jelah kot hiks.

Oh ye kalo seme nak tau pasal Hasselblad H3DII-50 ini gi jelah ke URL ni http://www.hasselblad.com/ 
Sekian. Majulah fotografi untuk Kg Seri 360.

Yang Membuat Blog,
Cincan mmmuaaahhh.

4 comments:

Pink Marie said...

pehh..
takpe la baik beli rumah..

Gee said...

huhuhuhuh USD37k je ke cincan? tamolah 'murah' sgt.. :P

Adzra a.k.a DoOrDie said...

bley jadikan mas kawen nih...ahahahah

meeboo said...

itewlah tersangatlah murah nye kan? bukan takat beli rumoh dan mas kawen jew tu USD37K uuiiiihh