Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 7, 2008

Saya menjadi asyik akibat bermain game ni

Ermmm apabila kita bercakap mengenai game semua orang dan pasti kita tau apa dia maksud "game" dan game yang saya maksudkan ialah video game. Skang ni je dah macam2 wujud game di pasaran bukan di pasaran sahaja malah di internet pon dah ada game2 online ni haa. Walhal kalo dlu kita bley di katakan kita main guna katrij ataupun disket besor tu je, tu pon kalo ada komputer kat rumoh atau konsol yang bley di mainkan.

Cuba anda2 seme ingatkan game apa yang popular masa kecik2 dlu? sudah semestinye konsol Atari, Commodore 64, SEGA dan sebagainye. Sudah tentu saya memilih Nintendo dan SEGA sebagai batu asas ketika masa muda bugar gitew. Tu dari segi pemilihan konsol tatapi bagaimana pula dengan game nye? apakah game yang terhebat yang pernah anda mainkan? dan kenapa anda memilih untuk bermain game tersebut? Untuk menjawab soalan ini saya tak banyak pilihan untuk game2 yang lama cuma terdapat beberapa sahaja pilihan yang dapat disebutkan di sini contohnye;

a) Mario Brothers Series
Ahaaaa klo kowang seme pernah main @ sudah tentu bermain game hini, kompem mmg kowang biasa dengar Mario, Luigi, Bowser , cendawan pembesaran dan sebagainye. Masa kecik dulu saya biasanye bermain sehingga otak dan minda menjadi terkelendat sehinggakan tidak tau bagaimana hendak memenangi game tersebut.



b) Street Fighter
Uiiiihhh game ni paling best sekali bila berkunjung di arked permainan beriadah, maklumlah klo biasa ponteng skoloh takpun bosan2 kat rumoh bley lah mengunjungi di tempat tak berpaedah itew. Ini game saya support abes sampai dah besor ni, sampai skang ni dah pelbagai versi yang wujud termasuklah karakter mereke2 itew.



c) Pacman
Game ni paling giler sekali kalo tak biasa bermain puzzle janganlah bermain Pacman, jika pandai pun rasenye anda adalah giler juwe hehehehe. Tapi game ni ala2 cam Frogger, Indiana Jones, kira geng2 Atari le kan. Tapi skang ada versi 3D sebab yang versi 3D tak silap diorang ada buat untuk PSX (PSone) dan PSTwo.



------------------------------------------------------------------------------

Rasenye klo saya menghuraikan lagi feberet game ni kompem takkan abes untuk satu hari, dan banyak lagi sebenornye game2 yang hebat jikalau kita ingat semasa kita berhoye ketika muda bugar lagi. Sedangkan sekarang ni dengan adanye konsol @ PC yang terhebat tetapi jika kita tak ingat ataupun menghayati erti sebenar sejarah game itew sendiri bagaimanakah anda harus melabelkan diri anda sebagai seorang "gamer" heheheheeh saya ok jew huhuhuhuuu. Oklah sudah kemamaian pule time untuk tido.

p.s : Jangan lupe bermain ini ye kawan-kawan heheheehhe

5 comments:

floweristachantress said...

sampai skrg nih k.gee masih tak boleh nak abiskan game mario bros tu.. huhuhuuuh dah tua renta agaknyer puteri tu.. tak boleh jugak diselamatkan.. :P

yaya|azura said...

yayake amat ske sekali bermain game tapi yayake sudah insaf.... mungkin bila sudah insaf dari keinsafan yayake akan bermule bermain semule... yayyyyyyyy!

Unknown said...

to kak gee : ermmm saya pon sama kak gee tak sampai pun level penyelamatan si puteri itew, memang terkelendat memikirkan cara untuk menyelamatkan si puteri adeh.

to yayake : cincan pon ske juwe yayake mao bermain hehehehehe

Dory said...

dulu mmg suke bangat main game street fighter tu.. pacman pon! skrg cam dah kurang dan lebih banyak mase di habiskan dengan tv.. hehehhe

Unknown said...

alah main je balik tadak halnye, haa skang ni kan ada PSP errmm tak pasti ada ke tak pacman @ mario tapi street fighter tu mungkin adalah kot