Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 6, 2008

The Ungka berSeries : Haaa kena bowat ni kew ? adeeeehhh


Harini penuh dengan kekonpiusan bowat diriku, ermmm citer nye beginih pada pagi yang sejuk serta suam2 itew permulaan kerja amatlah tidak sedap di sebabkan terpaksa bangun pagi untuk membowat keje2 tapi takpe sebab memang manusia kena keje kalo tak musti aku ni anak kerabat raja Sultan Sir Hassanal Bolkiah ataupun anak angkat Bill Gates. Tapi tak mengapa itew mustahil wahahahahaha..ermmm camne nak start citer ni ek? ermm kira pagi ni macam biasa lah buka PC pastu memulakan kerja @ dalam erti kata yang lain menyambung keje hari semalam. Hari semalam nye keje adalah membowat "mock up" untuk client CarCare Home Centre yang ingin menukar imej website nye menjadi lebih lawa. Untuk itew aku telah membowat satu je mokap pada harini tu pun kena kacau dengan keje2 yang tak berpaedah aku bowat lepas lunch, kira selepas habes bowat mokap tu le.

Lepas lunch je, cik akauntan merangkap personal assistant bos ungka telahpun menyerahkan satu lagi kerje @ tugasan iaitu membowat kad perniagaan eh kad bisnes. Telah di explainkan semalam oleh ketua ungka di mana proses ini adalah di peringkat awal atau ekperimental. Aku tak pasti lah samada diorang bley untung atau tak? dengan modal yang banyak tetapi harga pasaran ciput macam mana diorang bley untung ek? membazir tangan aku je design kad2 itew. Dahlah petang tadi sebelum nak balik dia kabor kad tu salah orang nye name adeeeehhh, naseb baek lah ko sound aku masa nak balik klo awal2 aku rasa aku bowat bodow je kot? wahahahahaha tu pun dah bowat bodow pon.

Ermmm malas nak layan orang tak pandai mengolah dan tak pandai nak manage sorang designer ni, aku sorang kat ofis pun tak tau nak manage? adeeeehh pe daa? tu blom lagi aku di naikkan pangkat sebagai art director for sure nye anak2 buah designer aku kena sound dgn aku pastu wahahahahaa. Tapi takpe aku bukan nak marah ke hape cuma menjadi kebengonagan akibat pemproses itew sebenarnye membazirkan tenaga dan masa ku sebagai seorang designer. Walhal buat kad tu bukanlah makan banyak masa pong tapi feedback yang aku dapat bapoklah slow.

Haiiihhh ketensenan lah diriku bulan ni lagi, ermmm design mokap plok nak esok adeh naseb baek dah siap satu klo tak bowat apa2 pun tadi asyik bowat kad je kompem dok siap mokap website tu. Ermmm takpelah kita chill2 malam ini, oklah nak mengeluarkan diri ke luar bandar papai seme.

p.s :The least of things with a meaning is worth more in life than the greatest of things without it. (Anonymous)

No comments: