Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 15, 2010

Cara Mengatasi Masalah Kad Kredit

Ini adalah kisah bersama oleh Hannah Verona, yang berjaya keluar dari hutang kadkredit dalam masa 5 bulan.

Saya ingin berkongsi tentang cerita saya. Tahun lalu saya tidak boleh mengendalikanpengeluaran saya dengan kad kredit dan saya bahkan membeli kereta baru denganbayaran bulanan rm1300.

baki terhutang saya terkumpul sampai dengan RM6000. aliran tunai saya biasanyaselesai pada pertengahan bulan, memaksa saya untuk lebih banyak menggunakan kadkredit saya. Aku penat dengan masalah yang sama setiap bulan.

Suatu hari di bulan Februari 2010, saya melihat iklan mengenai program bimbingantentang bagaimana membuat wang dan datang ke kampung saya untuk bercakap.Setelah mendengar pembicaraan, saya akan bergabung dengan program ini, berharapdapat membantu dalam masalah wang saya.

Sebulan kemudian saya pergi ke KL untuk memulakan program ini. Benar-benarberubah fikiran tentang wang. Aku belajar bahawa saya harus keluar dari zon selesasaya dan tidak takut untuk berpindah dari yang Kerja (E) dan Self-Employed (S) untukBusiness Owner (B) dan Pelabur (I). Ini EQ Usus.

Jadi untuk keluar dari zon selesa saya, saya mengambil langkah bayi denganbergabung sebagai pemasaran rangkaian sosial sebagai reseller untuk belajar kerana saya tidak mempunyai pengalaman dalam menjual. Aku laporan kewangan saya danmenjelaskan semua hutang kad kredit saya dalam 5 bulan masa dan juga belajar untukmembayar diri terlebih dahulu sebelum belanja.

Sekarang aku punya arus kas hingga akhir bulan tanpa penggunaan kad kredit kecualiuntuk bayaran auto-bil. Saya juga berjaya menyewa apartemen dua saya untukmembayar cicilan bulanan saya. Ini adalah perasaan yang baik apabila anda dapatmengendalikan situasi kewangan anda.
Tiga alasan utama saya masuk ke hutang

Kos tak terduga seperti bil perubatan,
Miskin anggaran perancangan, dan
pembelian besar seperti peti sejuk.
Apa tiga perubahan besar (kebiasaan, dll strategi) yang membantu saya keluar darikekacauan

keinginan kuat untuk mencapai kebebasan kewangan
keinginan kuat untuk membiayai pendidikan universiti anak-anak saya
Belajarlah untuk menjadi pemilik perniagaan
Saya berharap bahawa sharing singkat saya bisa menginspirasi orang lain tentang wang.

   

No comments: