Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 21, 2008

The Ungka berSeries : Hari Isnin dan dot dot dot


Aahhh hari Isnin telahpun beberapa jam berlalu dan Alhamdulillah walaupun pening tapi pening tu sementara yang penting mengharungi keje tu dengan dugaan daripada ketua ungka tu yang paling penting sekali.

Ketua ungka ke KL harini, ermm keseorangan pergi ke sana ermm dengar kabor nak jumpa klien? tapi tak tau lah kawan. Harini meeting macam biasa di mulakan dengan bisingan keromok oleh ketua ungka namun ramai yang terkena leteran dan kebambuan daripada ketua ungka, beliau mulai membambu bekas teknikal yang kini di tempatkan bersama ahli management.

Aku pong berfikir, macam mana seseorang teknikal bley berjaya @ belajar di dalam management di dalam masa yang singkat? aku pun ada tanya dan dia pun ada bertanya diriku tapi rasanye dia frust skit lah dengan ketua ungka itew, tapi tak bley bowat hape2. Namun aku kesian pada dia sebab dia asyik berfikir tiap2 hari bagaimana dia nak menghadapi cabaran dan dugaan keje nye baru itew. Bagaimana pula dengan ketua ungka? ermm macam biasa, duk tunjuk arah buat keje jew wahahahaahahaa.

Aku pun skang ni dah rasa kepenatan yang amats akibat kuat memikir, dah lah design2 banyak yang dah settle masuk lagi projek baru Alhamdulillah memang aku ske tapi sabor2 lah booohhh (boss). Adeh fenin2, ermmm tulah kalo aku bley buat sekaligus tu takpelah ni dok faham. Masalahnye aku bukan nye staf teknikal ke apa ke yang bley buat pokpekpokpek siap, klo ada le camtu aku rasa aku dah jadi designer yang paling agung di dunia wahahahahahaaa.

Tapi oleh yang berkenaan aku haruslah bersabar dengan beliau, harap2 ketua ungka janganlah sampai memaksa ku mencari haluan baru pule di Kolumpo itew. Ermm aku nak relax dan slow down duk kat sini diam2 cari rezeki yang halal, bukan aku tak mo duk sana tapi ermmm nantilah aku datang balik ke KL tu pun sebab aku nak jumpa set2 360 jew bukan hape klo aku duk kat KL lagi kompem aku jadi hampes lagi wahahahahaaa. Orait moh kita solat Maghrib, papai.

Yang Rasa nak Makan Burger King,
Cincan errr Nak Burger King hehehehe..

2 comments:

Unknown said...

Wahai Sinchan,

Adalah mendatangkan kemusykilan di hati saya akan beberapa perkara:

1) Adakah anda bekerja di veterina?

2) Mungkin juwe anda bertanggungjawab menyelenggara makan minum haiwan2 terancam Mesia?

3) Seorang sukarelawan yang gemar membelai ungka?

Saya Yang Musykil
Cik Kuntuman Berbunga

(p/s : nak juwe beger tersebot)

Unknown said...

Saudari Kuntum,

Sesungguhnya di alam fana ini kita di hadapi dengan pelbagai dugaan dan kerenah daripada pelbagai pihak. Tidak dapat di nafikan bahawa kita tidak seorang namun kita bersama dengan manusia yang lain mahupun binatang yang lain tidak kiralah yang jinak mahupun liar.

Akan tatapi diriku bukan lah seorang ahli veterinar mahupun bertanggungjawab kepada haiwan liar dan juga diriku adalah bukan sukarelawan yang suka membelai ungka wahahahahhahaa *gelak sinis*, diriku menci ungka wahahahahaaa.

Yang Menjawab Soalan,
Cincan