Tuesday, April 14, 2009

New Sinetron : Hyunke Yang Babels

JIWA HYUNKE, LAYAN HYUNKE, MAKA HYUNKE LAH IA


Sedang molek orang bersuka-ria aku plak yang mengisi masa lapang dengan bertenet? ermm apakah maksud ku? aku bukan nya hape, cuma skang ni aku tengok aktiviti kreativiti aku semakin berkurangan. Adakah disebabkan fobia ingin berkahwin? ataupun aku mengalami masalah virus pengantin baru? ataupun mungkin hyunke telah menyebarkan virus Ebola? ermm entahlah?

Aku betul kompius akan tindak-tanduk itu, walhal kroni2 yang lain tidak pula mengalaminya dengan seserius itu. Tapi takpe, aku tatap bersabar aku masih lagi tersenyum.  Kenapa aku bley senyum plak? sedangkan itu kan masalah? ermmm betul gak kan, tapi aku jawab senang je. Sebab aku nak kahwin wahahahahaa.

AKu kompius skali lagi, kenapa seme orang kat perhilitan sini seme nya cam takmo memberontak? ke aku sorang je Che Guevara? ermmm mana yang lain? mana pengikut aku yang lain? klo aku sorang tak best lah weh! Lagipun mende ni kena lah sepakat, kalo jenis duk diam pastu tanya aku sorang adeh susohlah ginih. Tangan aku bukanlah tangan yang bley keluarkan cheque ke hapa. Tangan aku ni tangan seni, mana ada bakat nak sign cheque wahahahahaaa.

Aku bercakap mengenai gaji diriku ni, aku dah menunggu sampai nak setengah bulan dah ni.  Yang peliknya kenapa kompheni sebeloh tu bley dapat plak? sedangkan kompheni hyunke ni sebeloh je? *untuk makluman : kompeni ni kepunyaan mok n aboh hyunke itew sendirik.Yang aku pelik nya lagi, nape plak HR tak tau mende ni? nape akaun tak tau mende ni? bukan ke diorang patut tau ke apa yang patut berlaku pada duit2 ni? aku klo nak report kat jabatan kang senang je korang masuk kat zoo melaka haaa.

Aku masih bersabor lagi ni,  aku nak kata aku hangin. Kompem hangin beb, hutang dah lambat bayor, motor aku tu diorang ingat pakai pe? hidrogen? ke pakai plug-n-play je? ke amende? Aku kalo ikutkan lah aku dah lama blah dari kompheni tu. Tapi tulah, aku setia ngan ko sebab janji ko tulah dan aku yang kene. Ermm, aku bley sabor tapi klo ko ungkit sket abeslah ko pasni, aku tak taulah ko nak berzanji ke apa yang penting aku nak ko tau dan paham isihati aku ni.

Oklah aku pon tak hangen2 ni, kang aku nak melepas je. Tak pasal2 aku kena sapu minyak hangin kat perut aku yang kembung ni. Huh hyunke you're NEXT!!! Aktifkan AUM!!!!! AAUUUUMMMMMM!!!!

* sedikit gambar ole-ole daripada hyunke, tima kasih.

No comments: