Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label kemarahan. Show all posts
Showing posts with label kemarahan. Show all posts

Sunday, April 7, 2013

Design Solution for democracy


Can a design resolve a whole business or just one type of business? Can you really name the business that actually use design as it main content or even highlight in every their product(s) ?

Sure if you're managerial or administration staff or even a DESIGNER!
------------------------------------------------------------------------------------------------------

My question is not silly; but; yes BUT! here i am in a town so - call - bandar palma - lah - sangat!  so i hate to mention it name but most of my friend know it so well.

So i give you another hints.*

"availability of water in this area is so unaccaptable"   - who am i quote here?

I know i am not politically educated but i know my right as a civil; people that don't know about their right, it is alright i know that you may a rich guy, rich brad kid, rich suck a rich people or other people etc. So go ahead understand this we (poor) people does not need your help but in sha Allah, Allah will prevail on you guys. So rich dude beware and if you really concern about us please help US.

Thursday, March 14, 2013

Aku nak marah!

aku saje je buat mende ni terutama di kala perasaan gusar dan nak marah, nak kata aku ni makan gaji buta tapi aku ikhlas buat keje tapi korang tu yang tak nampak aku buat keje korang maki kat aku kan? aku bley terima lagi. tetapi bila aku dah buat keje tapi korang cam tak hargai aku bley terima lagi. tetapi aku nak marah kenapa mende kecik pun korang nak besarkan? ko nama je ada sijil pelbagai, tapi perangai cam jubo! orang lain bermati-mati nak cari rezeki tapi ko mengharap ko bley dapat lebih lagi rezeki. takpe lah aku tak kisah. cuma kenapa benda yang kecil macam tu ko tak dapat settle? aku rasa ko bukan pro pun, nama je hebat dan ramai kenalan besor tapi kepala je aku rasa besor perangai cam jubo.





Tuesday, June 24, 2008

The Ungka berSeries : Kemarahan Mulai Meledak!



Puuuuhhhhh harini memang kompem kawan panas bukan takat panas di sebabkan cuaca malahan panas di sebabkan telinga ni dah kena "tiew" dgn ketua Ungka uuuuuuhhh sakit nye telinga kawan ni haaaa, dahlah kena tiew tu masa kawan tengoh makan! addeehhhh sakitnye lah telinga kawan ni haa. Tulah sampai kawan takde selere nak makan balik nasik tu, siap suh gi balik ofis walhal aku baru je makan, ooooh sampainye hati ko nye hati Ketua Ungka huh.

Citer dia ginih, ni seme kesalahan tatatertib mahupun tatabahasa eh silap sebenornye salah faham jew wahahahahaha. Aku macam biasalah aku keluar lunch kul 1PM, tiba2 lepas solat Zuhur terus ada call dari ungka akauntan boooohhh terus tanya mende hok dok sedak di dengar, terus memangkoh aku pastu Ketua Ungka pule yang memangkoh diriku perggghh 2 in 1 tapi aku bukan orang yang jahil maka aku pun membalas dengan alasan yang agak strategik dan logik namun aku tetap kalah di perdebatan itew.

Ermmm nak buat camne, ketua Ungka nak gi ke ECM untuk melaporkan kepada Datuk X, Alhamdulillah setelah beberapa jam. Proposal itew dah pun di terima dan mendapat pujiang daripada Datuk X, haaaa tengok tu kawan dah kabor kawan dah siap suku bukan separuh tinggal tacap a few bits on certain thing jew. Ni dok, serabot ermm tapi kawan rasa mungkin dia PMS kot? entohlah hujung2 bulan plok itew.
* Takde kaitan mana2 pompuang di luar sana hanya di belantara sahajew.

Ermm Alhamdulillah keje last minit tu di terima pakai, cuma ketua Ungka kabor lokasi sahaje belum pasti di mana nak taruk plasma itew. Ermm klo korang nak tau tak lama lagi ECM akan di letakkan plasma TV bagi tujuan pemasaran alah cam Bukit Bintang, Lot 10, Sg.Wang seme itew lah. Ermm lama gok tak menaip menatang blog ini, ermmm so skang ni kawan pong dok tawu nok taip mende cuma nak hapdet jew. Tu pun sebab nak luahkan ape yang kawan rasekan skang ni, sabor lagi ni haaa dan masih waras lagi.

Oklah kita solath dlu. Peace

Yang Menaruh Harapan,
Cincan The Optimus Primus"ness"