Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 31, 2008

Khas Untuk Designer Di Luar Sana, Amnya Malaysia ler

Pertandingan / Competition from ComputerArts UK
Ni yang aku dapek kat computerarts UK, diorang ada pertandingan mencipta segalabentukrupa yang nak didesignkan untuk Intel dan hadiah nya jen jen jen. Sebuah WORKSTATION yang bernilai £5,210 giler bapok mahal nye!!, ok skang ni aku terangkan serba sedikit ler peraturan nya, mula2 download source dia kat sini LINK 
pastu korang bukak Adobe Photoshop tak kiralah CS berapa yang korang ada. Pastu tengok details serta layout yang sediada tu untuk korang design.
Ermm selain tujuan kita buat design untuk Intel tu, syarat berikutnya ialah tema bintang sebab Intel dan CA mmg nak guna bintang je hok ada lima (5) point tu. Tapi hok lain macam korang nak buat dekorasi yang melampaui batasan ikut korang lah janji ada bintang 5 point tu, pastu mestilah menggunakan resolusi tinggi bagi print ataupun online, tapi biasanye untuk online 72 dpi jew, hok print tu je diorang nok pakai sampai 300 dpi. Pastu colour selection ialah begini :

Primary colour: CMYK – 100/40/0/0 or RGB – 8/96/198
Secondary colour: CMYK – 40/0/100/0 or RGB – 174/197/0


Dan kalo korang tak faham gak apa yang aku kabor ni, korang gi jelah ke website CA tu untuk keterangan lanjut. Oh ye Selamat Menyambut Tahun Baru 2009, dan 2008 banyak meninggalkan kenangan yang pelbagai pada diri aku ni, uiiihh usah kabor lah.

No comments: